IV spotkanie

Plansza - IV spotkanie Wielkopolskiej Ligi Robotyki 2015/16
Robot wyrusza z zielonego pola „START”, ma do wbicia trzy piłki, do których prowadzi czarna linia (piłki są umieszczone na małych oponkach, żeby nie uciekły).

UWAGA: Plansza jest wykonana z sześciu płyt o wymiarach 70×70 cm, na ich połączeniach możliwe są „uskoki” do 5 mm (ale postaramy się, żeby ich nie było…).

Wszystkie wymiary na pokazanej planszy podane są z tolerancją do +/- 5 mm.

Linie będą wyklejone przy pomocy taśmy izolacyjnej o szerokości 22 +/- 3 mm.

Punktacja i zasady

Za wepchnięcie piłki do bramki – odpowiednio 10, 20 i 30 punktów (piłka nie musi się zatrzymać w bramce, wystarczy, że do niej wpadnie). Punkty (za konkretną piłkę) nie są naliczane, jeśli robot wjedzie (cały) na pole „zabronione”.

W przypadku uzyskania takich samych wyników o kolejności w tabeli decyduje czas wykonania zadania.

Drużyna uruchamia robota po sygnale od sędziego. Po wbiciu ostatniej piłki, lub na sygnał dany przez kapitana drużyny, sędzia zatrzymuje pomiar czasu i naliczanie punktów.

Na prośbę drużyny sędzia może zdjąć piłkę z planszy po tym jak została uderzona przez robota.

Bramka - IV spotkanie WLR 2015/16 - instrukcja w LDD
Kliknij na rysunek, aby pobrać instrukcję budowy bramki w formacie .lxf.

Informacje techniczne

Maks. wymiary robota na starcie – 25x25x25 cm

Dopuszczalna elektronika:

  • czujnik światła LEGO / czujnik HT kolor / czujnik LEGO kolor – 0-2 szt.
  • czujnik odległości LEGO lub dowolny inny z klasycznych (tzn. podczerwony od Mindsensors, EOPD od HT, oczy sumo od Mindsensors) – 0-1 szt.
  • 1-4 silniki LEGO Mindstorms
  • 1 kostka Mindstorms w dowolnej wersji 🙂

Używamy piłeczek do Ping-Ponga.