IV spotkanie 12/13

IV spotkanie odbywające się w ramach WLR 2012/2013 odbędzie się w Nowym Tomyślu, w siedzibie zamiejscowej WSPiA.

1. Robot

Robot biorący udział w tej konkurencji musi zmieścić się w sześcianie o długości boku 30 cm. Po rozpoczęciu zadania wymiary robota mogą ulec zmianie. W czasie przejazdu robot może pozostawiać na planszy elementy, które pomogą mu w wykonaniu zadania. Na pole końcowe muszą dojechać wszystkie elementy elektroniczne zamontowane na robocie.

Program robota musi być uruchamiany 1 przyciskiem, nie są dopuszczalne programy pobierające dodatkowe parametry przed uruchomieniem silników.

Robot może składać się z dowolnych nieelektronicznych części LEGO oraz z następujących części elektronicznych:

  • 1 x kostka EV3, NXT MINDTORMS lub RCX,
  • dowolna liczba interaktywnych serwomotorów LEGO,
  • dowolna liczba czujników z poniższej listy:
    • czujnik światła LEGO,
    • czujnik koloru LEGO,
    • czujnik koloru HT (w wersji 1.0 lub 2.0),
    • czujnik dotyku LEGO,
    • czujnik odległości LEGO (ultradźwiękowy),
    • żyroskop (LEGO lub HT).

Żadne inne części elektroniczne (inne czujniki, rozdzielacze itd.) nie są dozwolone. Umieszczone na robocie akumulatory / baterie muszą służyć do jego zasilania.

Masa robota jest dowolna.

2. Plansza

Podstawowa plansza do tej konkurencji ma następujące wymiary: 1400 mm x 2100 mm +/- 5 mm i składa się z sześciu kwadratowych płyt w kolorze białym. Plansza jest otoczona bandą o wysokości 10 cm.

Na planszy umieszczona zostanie czarna kratka z taśmy izolacyjnej o rozmiarze pola 35 x 35 cm (jak na rysunku). Krótsze krawędzie planszy to pola startowe dla robotów (zaznaczone czarnymi kropkami.

zadanie IV

Na skrzyżowaniach linii (oprócz tych, które znajdują się na krawędzi planszy) ustawione będą obiekty (walce o średnicy 60 mm i wysokości 100 mm) w kolorze dowolnym.

Wszystkie podane w tekście wymiary podane są z dokładnością +/- 2 mm chyba, że zaznaczono inaczej.

3. Zasady

Czas trwania przejazdu – 90 sekund

Zadaniem robotów startujących w przejeździe jest zebranie i dostarczenie na swoje pole startowe jak największej liczby obiektów. Roboty mogą „podkradać” sobie obiekty i przeszkadzać w ich zdobywaniu.  Nie jest dozwolone celowe niszczenie robota przeciwnika.

Po upłynięciu czasu roboty zostają zatrzymane i sędzia liczy, który robot zebrał więcej obiektów. Jeśli oba roboty mają w swojej „bazie” taką samą liczbę obiektów, sędzia zarządza dogrywkę.

3. Przebieg zawodów

Zawody zostaną przeprowadzone metodą podwójnych eliminacji.

4. Podważanie decyzji sędziego

Decyzja sędziego jest ostateczna i niepodważalna 🙂

Leave a Reply