IV spotkanie odbywające się w ramach WLR 2012/2013 odbędzie się w Nowym Tomyślu, w siedzibie zamiejscowej WSPiA.
1. Robot
Robot biorący udział w tej konkurencji musi zmieścić się w sześcianie o długości boku 30 cm. Po rozpoczęciu zadania wymiary robota mogą ulec zmianie. W czasie przejazdu robot może pozostawiać na planszy elementy, które pomogą mu w wykonaniu zadania. Na pole końcowe muszą dojechać wszystkie elementy elektroniczne zamontowane na robocie.
Program robota musi być uruchamiany 1 przyciskiem, nie są dopuszczalne programy pobierające dodatkowe parametry przed uruchomieniem silników.
Robot może składać się z dowolnych nieelektronicznych części LEGO oraz z następujących części elektronicznych:
- 1 x kostka EV3, NXT MINDTORMS lub RCX,
- dowolna liczba interaktywnych serwomotorów LEGO,
- dowolna liczba czujników z poniższej listy:
- czujnik światła LEGO,
- czujnik koloru LEGO,
- czujnik koloru HT (w wersji 1.0 lub 2.0),
- czujnik dotyku LEGO,
- czujnik odległości LEGO (ultradźwiękowy),
- żyroskop (LEGO lub HT).
Żadne inne części elektroniczne (inne czujniki, rozdzielacze itd.) nie są dozwolone. Umieszczone na robocie akumulatory / baterie muszą służyć do jego zasilania.
Masa robota jest dowolna.
2. Plansza
Podstawowa plansza do tej konkurencji ma następujące wymiary: 1400 mm x 2100 mm +/- 5 mm i składa się z sześciu kwadratowych płyt w kolorze białym. Plansza jest otoczona bandą o wysokości 10 cm.
Na planszy umieszczona zostanie czarna kratka z taśmy izolacyjnej o rozmiarze pola 35 x 35 cm (jak na rysunku). Krótsze krawędzie planszy to pola startowe dla robotów (zaznaczone czarnymi kropkami.
Na skrzyżowaniach linii (oprócz tych, które znajdują się na krawędzi planszy) ustawione będą obiekty (walce o średnicy 60 mm i wysokości 100 mm) w kolorze dowolnym.
Wszystkie podane w tekście wymiary podane są z dokładnością +/- 2 mm chyba, że zaznaczono inaczej.
3. Zasady
Czas trwania przejazdu – 90 sekund
Zadaniem robotów startujących w przejeździe jest zebranie i dostarczenie na swoje pole startowe jak największej liczby obiektów. Roboty mogą „podkradać” sobie obiekty i przeszkadzać w ich zdobywaniu. Nie jest dozwolone celowe niszczenie robota przeciwnika.
Po upłynięciu czasu roboty zostają zatrzymane i sędzia liczy, który robot zebrał więcej obiektów. Jeśli oba roboty mają w swojej „bazie” taką samą liczbę obiektów, sędzia zarządza dogrywkę.
3. Przebieg zawodów
Zawody zostaną przeprowadzone metodą podwójnych eliminacji.
4. Podważanie decyzji sędziego
Decyzja sędziego jest ostateczna i niepodważalna 🙂