Robot wyrusza z zielonego pola „START”, ma do wbicia trzy piłki, do których prowadzi czarna linia (piłki są umieszczone na małych oponkach, żeby nie uciekły).
UWAGA: Plansza jest wykonana z sześciu płyt o wymiarach 70×70 cm, na ich połączeniach możliwe są „uskoki” do 5 mm (ale postaramy się, żeby ich nie było…).
Wszystkie wymiary na pokazanej planszy podane są z tolerancją do +/- 5 mm.
Linie będą wyklejone przy pomocy taśmy izolacyjnej o szerokości 20 +/- 2 mm.
Punktacja i zasady
Za wepchnięcie piłki do bramki – odpowiednio 10, 20 i 30 punktów (piłka nie musi się zatrzymać w bramce, wystarczy, że do niej wpadnie). Punkty (za konkretną piłkę) nie są naliczane, jeśli robot wjedzie (cały) na pole „zabronione”.
W przypadku uzyskania takich samych wyników o kolejności w tabeli decyduje czas wykonania zadania.
Drużyna uruchamia robota po sygnale od sędziego. Po wbiciu ostatniej piłki, lub na sygnał dany przez kapitana drużyny, sędzia zatrzymuje pomiar czasu i naliczanie punktów.
Na prośbę drużyny sędzia może zdjąć piłkę z planszy po tym jak została uderzona przez robota.
Kliknij na rysunek, aby pobrać instrukcję budowy bramki w formacie .lxf.
Informacje techniczne
Maks. wymiary robota na starcie – 25x25x25 cm
Dopuszczalna elektronika:
- czujnik światła LEGO / czujnik HT kolor / czujnik LEGO kolor – 0-2 szt.
- czujnik odległości LEGO lub dowolny inny z tych klasycznych (tzn. podczerwony od Mindsensors, EOPD od HT, oczy sumo od Mindsensors) – 0-1 szt.
- 1-3 silniki LEGO Mindstorms NXT
- 1 kostka NXT 🙂
Używamy piłeczek do Ping-Ponga.
Maciej 16 czerwca 2012
Będą jakieś jazdy testowe?
Marcin 18 czerwca 2012
Pewnie tak, aczkolwiek radze wykleic sobie wlasna plansze.