Zadanie 0 – prezentacja drużyny
Prezentacja drużyny może być wykonana dowolną techniką. Powinna przedstawiać członków drużyny oraz robota i nie może trwać dłużej niż 2 minuty. W przypadku prezentacji wykonanych w technice komputerowej, z przyczyn technicznych, prezentacje należy wysłać na adres pozrobot2009@lego-mindstorms.pl wraz z nazwą drużyny i informacją o formacie prezentacji do dnia 16 kwietnia 2009 do godziny 23:59. Dopuszczalne formaty:
- Microsoft Windows Media (WMV, WMA, ASF)
- Microsoft RIFF (WAV, AVI – odtwarzane przy zainstalowanym pakiecie ffdshow)
- MPEG 1/2 (w tym MP3, VCD, DVD)
- RealMedia, RealVideo
- Adobe Flash
- Microsoft PowerPoint
Punktacja
0 – 100 punktów.
Zadanie 1 – ruch po linii
Plansza
- Plansza w formacie wektorowym
- Plik jpg w skali 1:1
Opis zadania
Robot powinien rozpocząć swój ruch na polu niebieskim, następnie poruszając się po czarnej linii powinien dojechać do pola czerwonego (i zatrzymać się). W zadaniu liczyć będzie się precyzja oraz czas przejazdu. W losowych miejscach zostaną na trasie robota ustawione dwie bramki o szerokości 35 cm, za których wywrócenie będą naliczane punkty karne.
Dotknięcie robota podczas przejazdu przez dowolnego zawodnika spowoduje cofnięcie maszyny na punkt startowy (bez zatrzymywania pomiaru czasu przejazdu).
Uwaga: W tegorocznych zawodach pozostała część planszy nie będzie wykorzystywana.
Punktacja
100 punktów za całe zadanie:
- 20 punktów za zatrzymanie się na czerwonym polu
- po 20 punktów za przejechanie pod bramką bez jej wywrócenia,
- do 40 punktów za czas przejazdu (pod warunkiem przejechania toru po linii – przejazd „na skróty” ((decyduje sędzia)) nie pozwoli zdobyć tych punktów) według wzoru: x = 40 – (czas_przejazdu_w_sekundach/3)
Otrzymane punkty będą zaokrąglone do najbliższej większej liczby całkowitej przy użyciu funkcji sufit.
Zadanie 2
Plansza
- Plansza w formacie wektorowym
- Plik jpg w skali 1:1
Opis zadania
Robot wyrusza z pola START, w momencie dojechania do pasów (1) powinien się zatrzymać (całkowite zatrzymanie kół na min. 1 sekundę), następnie jadąc dalej powinien pokonać zakręt w lewo i po przekroczeniu pierwszej poprzecznej linii w kolorze zielonym (2) i czerwonej linii (3) robot powinien zostać zaparkowany na jednym z dwóch pól: STOP 1 lub STOP 2.
Punktacja
100 punktów za całe zadanie:
- 10 punktów za zatrzymanie się na zielonych pasach (1),
- 10 punktów za pokonanie zakrętu,
- po 5 punktów za przejechanie przez linię (2) i (3), (suma – 10 pkt.)
- 20 punktów za zaparkowanie w polu STOP 2 lub 10 punktów za parkowanie w polu STOP 1,
- do 50 punktów za czas przejazdu (liczony od momentu startu do zatrzymania się na jednym z pól STOP 1 lub STOP 2), obliczane według wzoru: x = 50 – (czas_przejazdu_w_sekundach-20)/2 (UWAGA: jeżeli z obliczeń wynika, że x>50 to przyjmujemy x=50)
Otrzymane punkty będą zaokrąglone do najbliższej większej liczby całkowitej przy użyciu funkcji sufit.
Dodatkowo – na czarnych liniach postawione zostaną w losowych miejscach „pachołki parkingowe”, których wywrócenie skutkować będzie odjęciem 3 punktów (za każdy).
Zadanie 3
Plansza
(Widok „z boku”) – plansza ma szerokość 50 cm i całkowitą długość ok. 1,5 m.
Opis zadania
Robot rozpoczyna swoją drogę z pola Start, następnie powinien przejechać jak najszybciej do pola Meta. Po drodze musi pokonać przeszkodę (nieckę) wypełnioną grochem ((jest bardziej „ekologiczny” niż styropian i bez problemu spełnia warunek < 2 cm)).
Punktacja
Do zdobycia jest 100 punktów:
- 50 punktów za dojechanie na metę,
- do 50 punktów za czas przejazdu, zgodnie z wzorem:
x = 50 – ((czas_przejazdu_w_sekundach-20)/2) (UWAGA: jeżeli z obliczeń wynika, że x>50 to przyjmujemy x=50)
Otrzymane punkty będą zaokrąglone do najbliższej większej liczby całkowitej przy użyciu funkcji sufit.
Konkurencja 4
Ocena konstrukcji i funkcjonalności robota, przeprowadzona przez zespół sędziowski.
Punktacja
0 – 100 punktów, w tym:
- 0 – 50 punktów za wygląd robota (konstrukcja),
- 0 – 50 punktów za funkcjonalność robota