Nazwa zadania: Pogromcy śmieci
Kategoria wiekowa: START (dzieci w wieku 4 – 7 lat)
Zadaniem drużyn uczestniczących w konkursie będzie zbudowanie z klocków LEGO urządzenia / modelu / robota, które będzie pokazywać, jak możemy radzić sobie ze śmieciami. Od drużyn zależy, jakim tropem pójdą i na czym skupią swoją uwagę. Może jakiś nowatorski sposób sortowania śmieci? Może ekologiczny system utylizacji? A może wykorzystanie śmieci do produkcji…
Konstrukcję należy uzupełnić o:
- prezentację na temat drużyny i zbudowanej konstrukcji. Uwaga! Prezentacja może zostać przygotowana w dowolnej formie:
- pokaz,
- przedstawienie,
- komputerowa prezentacja multimedialna (prosimy o przesłanie do organizatora informacji o wymaganiach technicznych prezentacji),
- pokaz slajdów,
- piosenka, poemat, sonet, melorecytacja, kabaret, przemówienie, układ choreograficzny lub dowolna inna forma, która zostanie przez drużynę wybrana…
- plakat (wykonany przez drużynę) o wymiarach min. 100 x 100 cm uzupełniający lub wyjaśniający przygotowaną konstrukcję.
Punktacja
Projekt (0 – 45 p.)
- Kreatywność i jakość projektu: 0 – 25 p.
- Przygotowanie drużyny – wiedza merytoryczna związana z przygotowanym projektem: 0 – 15 p.
- Ocena wartości rozrywkowej projektu: 0 – 5 p.
Sterowanie / programowanie (0 – 45 p.)
- Automatyzacja: 0 – 15 p.
- Złożoność projektu: 0 – 15 p.
- Założenia logiczne: 0 – 15 p.
Rozwiązania projektowe (0 – 45 p.)
- Ocena wiedzy technicznej twórców projektu: 0 – 15 p.
- Zastosowane rozwiązania techniczne: 0 – 10 p.
- Efektywność mechaniczna: 0 – 10 p.
- Stabilność budowli: 0 – 5 p.
- Ocena estetyki wykonania: 0 – 5 p.
Prezentacja (0 – 55 p.)
- Ocena merytoryczna prezentacji: 0 – 15 p.
- Ocena umiejętności komunikacyjnych: 0 – 10 p.
- Odpowiedzi na pytania komisji: 0 – 10 p.
- Ocena plakatu: 0 – 10 p.
Praca w grupie (0 – 20 p.)
- Efekt dydaktyczny projektu: 0 – 10 p.
- Ocena zaangażowania i umiejętności pracy w grupie: 0 – 10 p.