Nazwa zadania: Światowe dziedzictwo
Lista Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości to lista obiektów objętych szczególną ochroną międzynarodowej organizacji UNESCO, ze względu na unikatową wartość kulturową bądź przyrodniczą dla ludzkości.
Zadaniem drużyn uczestniczących w konkursie będzie zbudowanie z klocków LEGO urządzenia / modelu / robota, które będzie służyć pokazaniu jednego z obiektów znajdujących się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Konstrukcję należy uzupełnić o:
- prezentację
multimedialnąna temat drużyny i pokazywanego obiektu,
Uwaga! Prezentacja może zostać przygotowana w dowolnej formie:- pokaz,
- przedstawienie,
- komputerowa prezentacja multimedialna (prosimy o przesłanie do organizatora informacji o wymaganiach technicznych prezentacji),
- pokaz slajdów,
- piosenka, poemat, sonet, melorecytacja, kabaret, przemówienie, układ choreograficzny lub dowolna inna forma, która zostanie przez drużynę wybrana do opowiedzenia o sobie i o wybranym obiekcie.
- plakat o wymiarach min. 100 x 130 cm na temat wybranego miejsca.
Punktacja
Projekt (0 – 45 p.)
- Kreatywność i jakość projektu: 0 – 25 p.
- Przygotowanie drużyny – wiedza o pokazywanym obiekcie: 0 – 15 p.
- Ocena wartości rozrywkowej projektu: 0 – 5 p.
Sterowanie / programowanie (0 – 45 p.)
- Automatyzacja: 0 – 15 p.
- Złożoność projektu: 0 – 15 p.
- Założenia logiczne: 0 – 15 p.
Rozwiązania projektowe (0 – 45 p.)
- Ocena wiedzy technicznej twórców projektu: 0 – 15 p.
- Zastosowane rozwiązania techniczne: 0 – 10 p.
- Efektywność mechaniczna: 0 – 10 p.
- Stabilność budowli: 0 – 5 p.
- Ocena estetyki wykonania: 0 – 5 p.
Prezentacja (0 – 55 p.)
- Ocena merytoryczna prezentacji: 0 – 15 p.
- Ocena umiejętności komunikacyjnych: 0 – 10 p.
- Odpowiedzi na pytania komisji: 0 – 10 p.
- Ocena plakatu: 0 – 10 p.
Praca w grupie (0 – 20 p.)
- Efekt dydaktyczny projektu: 0 – 10 p.
- Ocena zaangażowania i umiejętności pracy w grupie: 0 – 10 p.