Kadet – zadanie 2 12

Jazda po linii

Widok stołu 3D, wymiary i specyfikacja


*Na obrazach przykładowy przebieg trasy

  1. Wymiary stołu: 1991 mm x 1000 mm.
  2. Stół pokryty jest wykładziną dywanową o kolorze kremowo – popielatym.
  3. Plansza jest otoczona ścianą z plexi o wysokości ~10 cm.
  4. W przeciwległych rogach planszy znajdują się Start (żółty kwadrat) i Meta (zielony kwadrat).
  5. Wszystkie wymiary w zadaniu podane są z dokładnością +/- 5 mm.
  6. W dniu konkursu na macie zostanie przyklejona linia (szerokość 2 cm) składająca się z prostych odcinków taśmy izolacyjnej o długościach od 5 do 90 cm, dwa kolejne odcinki, z których składa się linia, nie mogą być połączone pod katem większym niż 75 stopni mniejszym niż 105 stopni. Tor dla wszystkich przejazdów będzie wspólny, w wolnych miejscach (oddalonych o min. 15 cm od najbliższych linii) zostaną ustawione cztery znaczniki, których wywrócenie będzie skutkowało przyznaniem punktów karnych.

Opis zadania

Robot przygotowany przez drużynę ma za zadanie przejechać (wzdłuż czarnej linii) z pola Start do pola Meta w jak najkrótszym czasie i bez wywracania umieszczonych na planszy znaczników.

Przebieg zadania

  1. Na początku przejazdu przedstawiciel drużyny ustawia wyłączonego robota na polu startowym w taki sposób, by nie wystawał on żadnym swoim fragmentem za obszar tego pola.
  2. Po otrzymaniu sygnału od sędziego zawodnik uruchamia robota i wybiera (ale nie uruchamia) program, który będzie wykonywany.
  3. Na sygnał dany przez sędziego program robota zostaje uruchomiony i od tego momentu nie jest dozwolona żadna interakcja z robotem
  4. Przejazd zostanie zakończony w następujących sytuacjach:
    • robot zostanie dotknięty przez zawodnika podczas przejazdu
    • od momentu startu upłynęły 2 minuty przewidziane na przejazd
    • Nastąpiło złamanie regulaminu
    • Robot porusza się po planszy nie uwzględniając czarnej linii (do oceny przez sędziego)
    • Cały robot wjechał na pole mety

    Jeśli zakończenie przejazdu zostało spowodowane inną niż wjazd na metę sytuacją, drużynie zapisuje się czas przejazdu: 2 minuty.

Punktacja

Punkty za przejazd przyznawane są po zakończeniu wszystkich przejazdów według następujących zasad:

  1. Za wywrócenie znacznika: – 15 punktów za znacznik
  2. Jeśli robot w całości znajduje się na polu mety: 20 punktów
  3. Za czas przejazdu: 100 punktów za najlepszy czas w danej rundzie, 0 punktów za czas najgorszy, pozostałe czasy proporcjonalnie.
  4. Suma punktów możliwych do uzyskania: 120 punktów

Leave a Reply