Zadanie 1 kadet 11

Poruszając się po mapie dostarcz robotem trzy zwierzaki w odpowiednie miejsca.

Plansza:

Wersja „duża” planszy do pobrania.

Rozmiary maty to 96×122 (+/- 1) cm (plik cdr do pobrania z tego miejsca)

Robot startuje w lewym dolnym rogu planszy, z pola o rozmiarach 30 x 30 cm.

Zadaniem robota jest dostarczenie trzech zwierząt na pola I, II i III:

  • na pole I należy dostarczyć Żyrafę,
  • na pole II należy dostarczyć Tygrysa,
  • na pole III należy dostarczyć Słonia.
zwierzaki w zadaniu pierwszym

Na początku zwierzaki znajdują się w polu startowym, obok robota. Do czasu uruchomienia robota drużyny mogą umieszczać zwierzęta na robocie w dowolny sposób. Po uruchomieniu robota można dotykać go tylko, jeżeli dowolną swoją częścią znajduje się nad polem startowym i drużyna chce zatrzymać działający na nim program.

Robot powinien zasygnalizować skończenie zadania poprzez wydanie dźwięku i wyświetlenie na ekranie (w sposób trwały) słowa „Koniec”.

Punktacja – 50 punktów za zwierzaka stojącego na odpowiednim polu, 25 za leżącego, 50 punktów za zakończenie przejazdu w polu startowym.

W przypadku takich samych wyników o kolejności decyduje czas przejazdu, max. czas – 120 sekund.

4 thoughts on “Zadanie 1 kadet 11

  1. inż Tomasz Stanisław Pelczar

    Gorąca Was pozdrawiam i życze radości, sukcesów oraz przychodów wynikających z Waszych pasji, chciałbym tu zaznaczyć, że póki co na najbliższej i stosunkowo prawdopodobnej (tyklo prawdopodobnej) planecie gdzie może życ istota biologiczna podobna do człowieka czyli Marsie moga być może i wreszcie żyć żyrafy, słonie czy tygrysy czyli jedne z najbardziej niesamowitych stworzeń … W ten sposób można uczynić „Terminator 5 – sztuczne życzie na Marsie” co dla mnie jest już zbyt dużym science fiction oraz całkowicie niepotrzebne, zaś rośliny czy roboty a’la wielbłądy (etc) chętnie bym jeszzce przed śmiercią na Marsie ujrzał …

  2. Janek

    Kilka pytań:
    1. Czy robot może się poruszać dowolnie po planszy przecinając narysowane na niej linie?
    2. Jakiej wielkości są zwierzaki, z czego są wykonane?
    3. Czy zwierzaki można umieszczać na robocie tylko przed jego uruchomieniem? Czy zawsze, gdy robot znajduje się nad polem startowym?
    4. Czy do wykonania zadania można wykorzystać kilka programów, czy też zadanie musi być wykonane przez jeden program.

  3. Jakub Piasecki

    1. Tak, może poruszać się dowolnie, natomiast w ocenie algorymów robota będziemy brali pod uwagę, czy robot się potrafi sam pozycjonować.
    2. To są standardowe części z zestawów Duplo – poszukam numerów i podam link do BrickLinka albo dorzucę zdjęcia wkrótce.
    3. Do momentu uruchomienia robota (rozpoczęcia ruchu) można w polu startowym robić z nim wszystko, po rozpoczęci ruchu nie wolno go już dotykać w żaden sposób.
    4. Po powrocie na pole startowe można zmienić program.

  4. Łukasz

    Proszę o dokłądniejsze umiejscowienie pola startowego. Przy czarnych liniach czy przy zielonych? Pokazywany obecnie obszar ma rozmiary o wiele większe. Nadal czekamy na rozmiary zwierzaków.

Leave a Reply