Kategoria START 15

Nazwa zadania: Pogromcy śmieci

Kategoria wiekowa: START (dzieci w wieku 4 – 7 lat)

Pogromcy Śmieci
Zadaniem drużyn uczestniczących w konkursie będzie zbudowanie z klocków LEGO urządzenia / modelu / robota, które będzie pokazywać, jak możemy radzić sobie ze śmieciami. Od drużyn zależy, jakim tropem pójdą i na czym skupią swoją uwagę. Może jakiś nowatorski sposób sortowania śmieci? Może ekologiczny system utylizacji? A może wykorzystanie śmieci do produkcji…

Konstrukcję należy uzupełnić o:

  • prezentację na temat drużyny i zbudowanej konstrukcji. Uwaga! Prezentacja może zostać przygotowana w dowolnej formie:
    • pokaz,
    • przedstawienie,
    • komputerowa prezentacja multimedialna (prosimy o przesłanie do organizatora informacji o wymaganiach technicznych prezentacji),
    • pokaz slajdów,
    • piosenka, poemat, sonet, melorecytacja, kabaret, przemówienie, układ choreograficzny lub dowolna inna forma, która zostanie przez drużynę wybrana…
  • plakat (wykonany przez drużynę) o wymiarach min. 100 x 100 cm uzupełniający lub wyjaśniający przygotowaną konstrukcję.

Punktacja

Projekt (0 – 45 p.)

  • Kreatywność i jakość projektu: 0 – 25 p.
  • Przygotowanie drużyny – wiedza merytoryczna związana z przygotowanym projektem: 0 – 15 p.
  • Ocena wartości rozrywkowej projektu: 0 – 5 p.

Sterowanie / programowanie (0 – 45 p.)

  • Automatyzacja: 0 – 15 p.
  • Złożoność projektu: 0 – 15 p.
  • Założenia logiczne: 0 – 15 p.

Rozwiązania projektowe (0 – 45 p.)

  • Ocena wiedzy technicznej twórców projektu: 0 – 15 p.
  • Zastosowane rozwiązania techniczne: 0 – 10 p.
  • Efektywność mechaniczna: 0 – 10 p.
  • Stabilność budowli: 0 – 5 p.
  • Ocena estetyki wykonania: 0 – 5 p.

Prezentacja (0 – 55 p.)

  • Ocena merytoryczna prezentacji: 0 – 15 p.
  • Ocena umiejętności komunikacyjnych: 0 – 10 p.
  • Odpowiedzi na pytania komisji: 0 – 10 p.
  • Ocena plakatu: 0 – 10 p.

Praca w grupie (0 – 20 p.)

  • Efekt dydaktyczny projektu: 0 – 10 p.
  • Ocena zaangażowania i umiejętności pracy w grupie: 0 – 10 p.

Źródło grafiki – openclipart.org

Leave a Reply