Kategoria JUNIOR 15

Kategoria wiekowa: JUNIOR (wiek 11 – 19 lat)

Ogólne zasady

Na planszy znajdują się dwa pola startowe w kolorze czerwonym oraz dwie kolorowe przestrzenie do sortowania śmieci. Zadaniem robotów będzie zebranie jak największej liczby śmieci i dowiezienie ich do odpowiednich miejsc na planszy, Zadanie będzie utrudnione przez przeszkody znajdujące się na planszy oraz działania drugiego robota.

Zasady szczegółowe

Przed przejazdem uczestnicy rozmieszczają po 12 obiektów w każdym z kolorów w odpowiednich miejscach i następnie losują miejsca startu.

Zasady rozmieszczenia obiektów:

na każdej połowie stołu powinno znaleźć się po 6 obiektów żółtych, zielonych i niebieskich. Uczestnicy umieszczają po trzy obiekty z każdego koloru w Strefie III, dwa obiekty z każdego koloru w Strefie II oraz po jednym obiekcie z każdego koloru w Strefie I. Nie można ustawiać obiektów na przeszkodach i w odległości mniejszej niż 2 cm od ściany lub przeszkody.

Obiekty: kostki z klocków LEGO 4×4 piny wysokie na 2 klocki, ustawiamy je tak, jak na zdjęciu, pinami do góry.

2015-05-07 10.35.31

Na wykonanie zadania roboty mają 2 minuty, po upłynięciu tego czasu zliczane są punkty, chyba że obie drużyny zasygnalizują wcześniejsze zakończenie przejazdu.

Punktacja:

za każdy obiekt w odpowiednim kolorze znajdujący się w polu dla niego przeznaczonym, na przypisanej drużynie połowie stołu: 10 punktów

za każdy obiekt znajdujący się na połowie drużyny, ale nie w przeznaczonym do tego miejscu: -5 punktów.

Za dotknięcie robota podczas przejazdu, jeśli nie jest w polu startowym: -10 punktów.

Robot znajduje się w swoim polu startowym lub na kolorowych polach do sortowania obiektów: 10 punktów.

Wymiary (+/- 5 mm):

Plansza: 2360 mm x 1140 mm (jak do FLLa), dookoła planszy znajduje się barierka o wysokości 8 cm i szerokości 4 cm, pomalowana od wewnątrz na czarno.

Plik pdf w skali 1:1 z naniesionymi wymiarami: junior_wymiary

Pola startowe 300×300 mm, pola na śmieci: 200×300 mm, szerokość linii nawigacyjnych 25 mm, okręgi (strefa 1, 2 i 3) będą nadrukowane tylko jako orientacja dla sędziów, szerokość linii będzie zbyt mała, żeby robot po nich nawigował.

junior_11dpi

Pytania i odpowiedzi

P1. Czy klocek musi być na całym polu danego koloru? Czy może być tylko część klocka w polu?

O1. Klocek liczy się „w polu” jeśli jakakolwiek jego cześć znajduje się nad tym polem. Jeśli klocek znajduje się nad dwoma polami jednocześnie, sędziowie będą sprawdzać, nad którym polem jest większa część obiektu, w przypadkach spornych rozstrzygamy na korzyść drużyny.

P2. Która linia decyduje o połowach drużyn?

O2. Ta na środku, biegnąca pod cegłami.

P3. Czy dozwolony jest powrót robota do bazy, zmiana (np. programu/akcesoriów) i puszczenie go jeszcze raz?

O3. Tak, w bazie można dotykać robota (patrz: Punktacja), jeśli chodzi o akcesoria, to punkt 3.1.1. regulaminu mówi, że moduły są dopuszczone, jeśli nie zawierają części elektronicznych.

 

Leave a Reply